Blij ei!
Onlangs heb ik bij de School of Creative Thinking met uber crea master Branko Broekman de training Applied Creativity Fundamentals gedaan. Wat is dat in godsnaam vragen mijn vrienden?? Ten eerste een hele mond vol. Ik heb daar geleerd hoe ik op een handige manier tot aansprekende oplossingen kan komen voor allerlei vraagstukken en uitdagingen. Het gaat over creatief denken (dus niet schilderen, boetseren of mozaïeken met je net gemolde Mingvaas) en productief brainstormen.Ik vond de opleiding echt heel tof. Ik heb geleerd hoe ik met allerlei oefeningen creatie- en verbeeldingsvermogen kan activeren. Ook bij mensen die zeggen niet creatief te zijn.Daarna selecteren, kiezen en implementeren. Gestructureerd brainen dus en niet iemand met 100.000 ideeën achter laten, want dan blijft actie ondernemen een mission lastig. Een heel proces begeleiden moet ik nog wel goed oefenen. Ik kan wel al delen van zo een proces doen. En in sommige gevallen is ook een mini storm genoeg voor het gewenste resultaat.
Mijn eerste namestorm begeleiden
Een van mijn lievelingsvriendinnen Aaike Cools was op zoek naar een nieuwe Instagram naam. Zelf kwam ze er in haar eentje niet uit. Een zogeheten namestorm hadden we niet echt behandeld, maar creatief als ik ben, heb ik er gewoon een crea slinger aan gegeven en ben met Aaike aan de slag gedaan om haar creatie brein aan te zetten.En of ze aan ging!
SoullStuff is het geworden. Aaike geeft reading en healings en wil dit toch op een zo nuchter mogelijke manier naar buiten brengen. Ik heb met haar een paar van de tools die ik heb geleerd toegepast et voilà! De naam is geboren! Blij ei en blije #breinstormfor2metafstandnatuurlijk. Ok, die enthousiaste per ongeluk high five was het enige slordigheidje van de sessie. Trots op @aaike en muh eiguh!
* Dit is het eerste deel van twee artikelen waarin Mirjam, deelnemer aan de opleiding Basis Toegepaste Creativiteit in februari 2020, deelt hoe ze in de praktijk toepast wat zij heeft geleerd. De opleiding heette toen Applied Creativity Fundamentals.